Αρχαία Γ γυμνασίου -Ενότητα 8: Σεβασμός στους γονείς

2023-03-17

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το νοηματικό περιεχόμενο του κειμένου (σεβασμός στους γονείς και γενικοτερα στους ηλικιωμένους) μέσα από την παρατήρηση της εικονογράφησης του αρχαίου κειμένου με comics και την διατύπωση εύλογων υποθέσεων ως απαντήσεων σε έναν κατευθυνόμενο διάλογο. Έτσι, μέσα από την παρατήρηση και την ανάλυση των επιμέρους καρέ του κόμικ οδηγούνται σε μια πρώτη προσέγγιση του νοήματος, ώστε να οδηγηθούν προϊδεασμένοι στην πρώτη ανάγνωση του αρχαίου κειμένου. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας και τον λεξιλογικό πίνακα, αποδίδουν, με ομοαδοσυνεργατική πρακτική, το περιεχόμενο του κειμένου στα νέα ελληνικά συμπληρώνοντας κενές λεζάντες σε κόμικ που τους μοιράζουμε, ενώ παράλληλα σχολιάζουμε την χρήση  λέξεων στα Ν.Ε. ομόρριζων με επιλεγμένες λέξεις του αρχαίου κειμένου. Τέλος, γίνεται διάλογος πάνω σε ερωτήσεις επέκτασης και συσχέτισης του κειμένου με  το σήμερα, κυρίως ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονες κοινωνίες αντιμετωπίζουν τους ηλικιωμένους.  

Δημιουργός: Φλωριανού Ελένη / Η εισαγωγική διαφάνεια και η εικονογράφηση είναι αντλημένα από το βιλίο της Κατερίνας Προκοπίου "Αρχαία ελληνική γλώσσα γυμνασίου σε comics", εκδ. 24 Γράμματα. 

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες και τους μοιράζουμε το ακόλουθο φύλλο εργασίας- δεν ζητάμε πιστή μετάφραση, αλλά κυρίως νοηματική απόδοση με κέντρο αναφοράς το αρχαίο κείμενο. 

Κατεβάστε την παρουσίαση και το φύλλο εργασίας στα συνημμένα αρχεία