Αρχαία Γ γυμνασίου- Ενότητα 1: Η καταστροφή της Τροίας

2022-11-21

Διδακτική πρόταση / Διάρκεια: 3 ώρες/ Δημιουργός: Φλωριανού Ελένη- Αξιοποίηση κόμικς της Προκοπίου και υλικό της ιστοσελίδας "Ελληνικός πολιτισμός"

Για την υλοποίηση της διδακτική πρότασης αξιοποιήσαμε υλικό από:

1) Το βιβλίο της Κατερίνας Προκοπίου "Αρχαία ελληνική γλώσσα σε comics", εκδ. 24 Γράμματα, 2020

2) Από την ιστοσελίδα του συναδέλφου Γιάννη Παπαθανασίου, "Ελληνικός πολιτισμός"

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1. Να γνωρίσουν οι μαθητές και μαθήτριες μια άλλη εκδοχή του μύθου για την Ελένη και τον Τρωικό πόλεμο.

2. Να διαμορφώσουν άποψη για τα πραγματικά αίτια του Τρωικού πολέμου.

3. Να αξιολογήσουν την άποψη του Ηροδότου σχετικά με τον Τρωικό πόλεμο.

4. Να αποκωδικοποιήσουν τις συντακτικές -νοηματικές σχέσεις που συνέχουν το κείμενο, ώστε να μπορούν να το αποδώσουν στη ν.ε.


ΠΕΡΙΛΗΨΗ- ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

1. Μοιράζουμε στους μαθητές το φύλλο εργασίας "γράφω την δική μου μετάφραση", που περιέχει δύο στήλες: στην αριστερή στήλη υπάρχει το αρχαίο κείμενο, χωρισμένο σε μικρές και διαχειρίσιμες περιόδους, μαζί με το απαραίτητο λεξιλόγιο, και η αριστερή στήλη είναι κενή, προκειμένου οι μαθητές να συμπληρώσουν την μετάφραση.

2. Προβάλλουμε στον πίνακα την παρουσίαση με το αρχαίο κείμενο σε μορφή κόμικ και οι μαθητές προσπαθούν, με την βοήθεια των εικόνων και του λεξιλογίου, να αποδώσουν το κείμενο στα νέα ελληνικά.

3. Απαντάμε στις ερωτήσεις κατανόησης και στις ερμηνευτικές ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.

4. Ακολουθούν γραμματικές και λεξιλογικές ασκήσεις από το φύλλο εργασίας.  

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕ ΚΟΜΙΚ ΣΤΑ ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ