ΕΝΟΤΗΤΑ 1(α): Πώς μίλαγαν οι αρχαίοι Έλληνες;
Διδακτική πρόταση, διάρκειας 1 ώρας. Δημιουργός: Φλωριανού Ελένη. Ερασμιακή προφορά αρχαίας ελληνικής γλώσσας.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:
Οι μαθητές έρχονται σε πρώτη επαφή με ένα αρχαίο ελληνικό κείμενο: Κυκλώνουν
στο αρχαίο κείμενο λέξεις που επιβιώνουν ως τις μέρες μας / διαβάζουν
δυνατά λέξεις της α.ε. και στη συνέχεια
ακούν πώς διαβάζονται με ερασμιακή προφορά (ηχητικό αρχείο από Πύλη για
Ελληνική Γλώσσα) και εντοπίζουν τις διαφορές. Αναζητούν την προφορική απόδοση της
α.ε. σε λατινογενή ξένα δάνεια (π.χ. δρακων-dragon /
Ηρακλής-Hercules). Κατανοούν την ιστορική ορθογραφία της ν.ε. Έρχονται σε επαφή με απόσπασμα από το έργο του Καραγάτση "Η μεγάλη Χίμαιρα", διαπιστώνουν τον διαφορετικό τρόπο που διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά οι Έλληνες και οι ξένοι στα σχολεία τους και προβληματίζονται για τους λόγους αυτής της διαφοροποίησης.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές και μαθήτριες βασικά στοιχεία της ιστορίας της ελληνικής γλώσσας
- Να καλλιεργηθεί σε ένα βαθμό αίσθηση οικειότητας προς την αρχαία ελληνική γλώσσα.
- Να γνωρίσουν την διαφορετική προφορά της α.ε. γλώσσας (ερασμιακή προφορά) και να κατανοήσουν την σημερινή ιστορική ορθογραφία της ν.ε.
- Να γνωρίσουν τους ιστορικούς και πολιτικούς λόγους για τους οποίους η ερασμιακή προφορά δεν διδάσκεται στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF