Β΄Λυκείου- Αντιγόνη

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Μια διαθεματική προσέγγιση

Οι διδακτικές προτάσεις στην "Αντιγόνη" του Σοφοκλή βασίζονται σε μια διαθεματική προσέγγιση του έργου μέσα από την συσχέτισή του με άλλες μορφές τέχνης: όχι μόνο με την θεατρική του απόδοση, αλλά και με την μεταφορά του στον κινηματογράφο, καθώς και με την μετατροπή του σε... κόμικ. Με δεδομένο ότι για την διδασκαλία του έργου προβλέπεται μόνο μία διδακτική ώρα εβδομαδιαίως, δίνεται έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, στην αισθητική απόλαυση και στην δημιουργική αυτενέργεια των μαθητών με δραστηριότητες παιγνιώδους χαρακτήρα  και την μύησή τους στο θεατρικό αναλόγιο.  

Διαδακτική πρόταση διάρκειας 2 ωρών για τους στίχους 526-581. Περιλαμβάνει παρακολούθηση αντίστοιχου αποσπάσματος από την κινηματογραφική μεταφορά της "Αντιγόνης" από τον Τζαβέλα, θεατρικό αναλόγιο του (μεταφρασμένου) κειμένου, ερμηνευτική ανάλυση με κατευθυνόμενο διάλογο και συσχέτιση του αποσπάσματος με δύο σύγχρονα τραγούδια του Αγγελάκα. Η ιδέα...

Διδακτική πρόταση που στηρίζεται στην διδασκαλία της αρχαίας με comics. Δημιουργία: Φλωριανού Ελένη. Αφού έχουμε διαβάσει και σχολιάσει τον μονόλογο του φύλακα, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες στις οποίες μοιράζουμε κόμικ με κενές λεζάντες, τις οποίες καλούνται να συμπληρώσουν. (Από την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή σε κόμικ των Αποστολίδη- Αρώνη, εκδ....

Δημιουργοί: Φλωριανού Ελένη, Καμπάλιος Γιώργος, Αγγελάκου Δέσποινα- Διάρκεια: 2 ώρες- Δείτε το εκπαιδευτικό video που ετοιμάσαμε για τους μαθητές και παίξτε με την τάξη το διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων: "ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος"